gezelligheid kent geen tijd - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Devi Rookhuizen - WaarBenJij.nu gezelligheid kent geen tijd - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Devi Rookhuizen - WaarBenJij.nu

gezelligheid kent geen tijd

Blijf op de hoogte en volg Devi

07 Oktober 2012 | Taiwan, Taipei

Hallo allemaal! Deze week stond vooral in het teken van heel veel sporten, nog meer studentenclubs en de barbecue die werd georganiseerd door de international youth, een soort van studentenorganisatie.
Behalve dat ik bij de tennisclub zit, heb ik een sportkaart aangevraagd van de sportschool wat een tientje per kost. Daar ben ik deze hele week iedere dag naar toe geweest. Nu alleen nog kijken hoe lang ik dat ga volhouden :P

Donderdag was de eerste bijeenkomst van mixology. De club had een professioneel bartender uitgenodigd om te komen spreken. Hij vertelde wat over wat belangrijk is bij het mixen van drank en waar je op moet letten. Het meeste hiervan verstond ik eigenlijk niet omdat hij veel te snel Chinees sprak om het goed kunnen te verstaan. Ook kende ik heel veel termen niet waardoor het allemaal nog onlogischer klonk in mijn oren. Gelukkig kwam er af en toe iemand van de club naar ons toe om het een en ander te vertalen. De cocktails die ter sprake kwamen hebben we mogen proeven en wat waren die lekker! Het gevaar alleen met cocktails is dat ze vaak naar hele lekkere limonade smaken, dus de kans om snel dronken te worden is groter :p "Gelukkig" waren de hoeveelheden die we kregen te drinken niet zo groot dat we er ook daadwerkelijk dronken van konden worden.

Vrijdagavond heb ik hier in Taipei voor het eerst een echte heerlijke lintenpasta gegeten. De normale pasta is vaak geen pasta maar lijkt meer op noedels. Chinezen zijn helaas niet zo goed in het namaken van Westerse gerechten. Gelukkig is de Taiwanese keuken wel zo gevarieerd dat er haast altijd wel iets is wat ik wel lust. Ik heb deze week trouwens ook het ultieme ontbijt gevonden: eggroll. Niet erg gezond als je het iedere dag als ontbijt eet maar wel heel lekker! Het is een soort deeg gemaakt van ei wat opgerold is en je kan ze bestellen met verschillende dingen erin. Ik heb ze tot nu toe alleen nog gegeten met mais of met bacon, en die met bacon smaakt dus eigenlijk gewoon naar een pannenkoek met spek :p

Zaterdagochtend stond ik om tien uur al op de tennisbaan ( terwijl de rest allemaal nog in dromenland lag hier), maar het was zeker de moeite waard! Ik had nog nooit getennist behalve dan een paar lessen op de middelbare school, maar het beviel me zeker. In het begin vond ik het best moeilijk omdat ik natuurlijk helemaal niks wist van de techniek over hoe je slaan moet. Dit werd gelukkig wel allemaal rustig voor me uitgelegd in het Engels. De enige reden waarom die jongen het in het Engels vertelde, was omdat hij niet wist dat ik Chinees kon spreken. Toen hij er niet uit kwam in het Engels begon ik Chinees tegen hem te praten en hij stond helemaal versteld ervan! Ik ben wel blij dat de lokale mensen hier het al zo knap vinden als je al 1 woord Chinees spreekt, dan ben ik tenminste ook niet zo bang om fouten te maken.

Zaterdagavond zijn we naar de barbecue geweest van de IY (International Youth). Deze barbecue zou eigenlijk vorige week plaatsvinden maar omdat er toen een typhoon deze kant op zou komen, (wat uiteindelijk niet gebeurd is) was de barbecue verplaatst naar deze week. De verzamelplek was op de campus, omdat we bij de rivier onder een brug zouden gaan barbecueën. Toen we op de verzamelplekn aankwamen begon het heel hard te regenen. Na een half uur wachten bleek dat we de campus af moesten om op de plek te komen omdat de locatie was gewijzigd. Best wel lullig voor alle mensen die van buiten de campus naar de verzamelplek waren gekomen want die moesten ook weer het hele eind terug. We zouden met het schoolbusje dat de campus rondrijdt naar beneden gaan, maar die was iedere keer zo vol dat ze hadden besloten om 1 taxi te bellen die dan steeds vier mensen beneden zou afzetten. Wij vonden dit teveel gedoe en besloten om alvast te gaan lopen. Ten slotte regende het al niet meer zo hard.
We hadden allemaal een sticker gehad met onze naam en een groep waarin we waren ingedeeld. Ik zat in een groepje met verder helemaal niemand die ik kende, maar dat is wel de beste manier om nieuwe vrienden te maken! In mijn groepje zaten nog twee Nederlanders van een andere universiteit, iemand uit New York, uit Oostenrijk, Korea en Japan. Uiteindelijk heb ik wat met het Nederlandse meisje, Christel, zitten praten, en zo kwam ik er achter dat er nog veel meer Nederlanders bij de barbecue waren. Iemand uit Denemarken had nog een heel tree bier meegenomen en een paar anderen nog wat flessen sterke drank, en zo werd het een heel gezellige avond!

Vanavond ga ik met wat Nederlanders en wat andere mensen van het I-House (International House, daar wonen veel internationale studenten in 'betere' kamers) uit naar een nightclub, aankomende week is het toetsweek, al stellen die toetsen niet heel veel voor, en volgend weekend ga ik mee op een fieldtrip naar de Sun Moon lake. Dus weer genoeg om over te schrijven volgende week :)

  • 09 Oktober 2012 - 15:20

    Douglas:

    Hey Devi!

    Wat een feest allemaal daar in Taiwan, kom je nog wel aan studeren toe daar haha! Ik ben echt jaloers wat je daar allemaal kunt eten en die eggrolls klinken ook als mijn ideale ontbijt!

    祝你好運

  • 11 Oktober 2012 - 08:15

    Liberta :

    Hoi Davy,
    Wat heb jij toch een zwaar leven met al dat sporten en bbq.
    Geniet ze, liefs, Lieb

  • 23 Oktober 2012 - 19:30

    Michel Catsklopping:

    Hey Schatje,

    Zo te lezen heb je het nog heel erg naar je zin in Taiwan, lekker eten, sporten en trainen lekker hoor.
    Maar goed dat je lekker kan sporten daar want jij kan nooit stil zitten :P
    Veel plezier moppie van me en spreek je snel.
    Dikke kus en knuffel -XXX-

  • 27 Oktober 2012 - 17:11

    Devi:

    Hey allemaal!
    Beetje late reactie sorry daarvoor! maar ja Doug het voelt nog steeds als een hele lange vakantie haha, en ik heb in deze twee maanden geleerd dat ik het beste kan leren door te oefenen in de praktijk in plaats van uit mn boek! En vandaag ben ik weer meegeweest op een field trip, en ik heb me toch lekkere dingen gegeten haha! Maar dat lees je wel in mn volgende reisverslag ;)

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devi

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 19016

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 14 Juni 2013

tien maanden Taipei

25 Mei 2013 - 08 Juni 2013

It's more fun in the Philippines!

Landen bezocht: