Lente! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Devi Rookhuizen - WaarBenJij.nu Lente! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Devi Rookhuizen - WaarBenJij.nu

Lente!

Blijf op de hoogte en volg Devi

22 Maart 2013 | Taiwan, Taipei

Hoi allemaal! Als ik het weerbericht mag geloven, is in Nederland de winter nog volop aan de gang. Gelukkig hebben wij hier in Taipei het zonnetje weer mogen verwelkomen deze week! Met temperaturen van boven de 20 graden begin ik de lentekriebels al helemaal te voelen. Het betere weer doet iedereens humeur ook erg ten goede, dat van mij in ieder geval wel!
Het is zonde om met zulk mooi weer binnen te blijven zitten, ook al heb je verder geen plannen. Dus deze weken heb ik lekker veel hardgelopen, gevolleybald, getennist, en van het weekend hebben we een mooi feestje gebouwd in de nachtclub Space.

Al sinds dat het jaar begonnen is, wilde ik graag bij een volleybalclub. Vorige week maandag ben ik met een meisje uit mijn nieuwe klas meegegaan naar een training om te vragen of we mee konden trainen, maar jammer genoeg kon dat nu niet omdat ze aan het trainen waren voor wedstrijden tot begin mei. Dus nu hebben we besloten om zelf af en toe buiten te gaan volleyballen. Zij heeft al een aantal jaren gevolleybald dus dan kan zij mij mooi helpen met oefenen.
Sinds vorige week ben ik ook weer volop aan het tennissen. De groep is dit semester wel anders. Er zijn nu bijna alleen maar Taiwanezen, alle buitenlanders die ik daar kende, zijn allemaal in februari terug naar huis gegaan. Maar ja, zo kan ik wel mijn Chinees wat meer oefenen.

Afgelopen zaterdag ben ik met Tirza naar Hongshulin geweest. Dat is een reservaat met mangrove bomen. Mangrove bomen zijn alleen te vinden in landen met een tropisch klimaat. De wortels van de bomen staan in het water. Verder hebben we er heel veel krabbetjes gezien en andere rare springerige beestjes, waar we de naam niet van weten, en verder hebben we natuurlijk heerlijk van het zonnetje genoten.
's Avonds zijn we naar Space geweest, de club waar we de laatste keer ook heen zijn geweest. Deze keer zijn we maar met z'n tweeën uitgegaan. De hele groep Nederlanders (en andere buitenlanders) zijn allemaal weer terug naar huis want zij waren hier maar voor een half jaar. Het was wel even wat anders dan normaal. Nu heb je echt alleen maar elkaar want de rest ken je allemaal niet. Wij waren ook echt de enige twee buitenlanders in de hele club. Maar ja, een paar glazen bailey's later ging het allemaal als vanzelf en hadden we zelfs al een paar vrienden gemaakt! Een daarvan had een tafel achter de DJ waar we ook bij mochten komen zitten. De avond was echt geweldig met al die gekke Taiwanezen, maar de volgende ochtend, of middag eerlijk gezegd, was het wakker worden wat minder leuk. Maar ja, zoals mijn zus heel mooi zou zeggen, bij nacht een man, bij dag een man!

Afgelopen woensdag zijn we met de klas naar Maokong gegaan. In het gebouw waar wij les hebben, werd die dag gesprayd tegen de Denguemug, een mug die je de knokkelkoorts geeft als hij je steekt. Daarom moesten wij verplicht een dagje uit. Nou, helemaal niet erg toch?! We zijn eerst met z'n allen gaan eten en daarna met de naar Maokong gegaan. Daar hebben we de hele middag heerlijke thee gedronken. Ik moet zeggen, ik begin thee steeds lekkerder te vinden hier. Ik drink mijn thee nu al zonder drie scheppen suiker, en zelfs groene thee vind ik steeds minder vies. De eigenaar van het theehuis kon 'gezichtlezen' (i.p.v. handlezen) dus hij heeft iedereen even onder de loep genomen. Wat hij allemaal over mij heeft gezegd, ga ik natuurlijk niet zeggen! Maar ik moet zeggen dat wat hij zei, eigenlijk best wel waar was, ook al geloof ik er niet in.

Voor dit weekend zijn de plannen nog een beetje vaag, dat hangt allemaal nog een beetje van het weer af. Dus dat horen jullie volgende week allemaal wel weer :)

Liefs

  • 22 Maart 2013 - 16:47

    Anne:

    Hi Devi,

    Het is hier inderdaad geen mooi weer, koud zelfs met af en toe ook nog een beet je sneeuw.
    Van het weekend kan het zelfs -15 worden s nachts is de voorspelling. Lekker begin van de lente vind je niet ? ;-)

    Zo te lezen heb je het nog steeds naar je zin, maar wat is er vies aan groene thee, ik vind het lekker :-) Hier gaat alles z'n gangetje, alles ok hier. Nog ca. 3 maanden dan kom je alweer terug. Hoop voor je dat we dan inmiddels beter weer hebben.

    Groeten van ons,
    Anne

  • 15 April 2013 - 20:24

    Michel:

    Hey moppie.

    Ja het was bar slecht weer hier.
    het is nu gelukkig al een stuk beter.
    we hebben weer twee cijfers op de temperatuur meter.

    ben blij dat je volleybal leuk vind
    en het is nu ook nog lekker weer bij je.
    beter hoor.

    spreek je snel dikke kus en knuffel je mannetje
    Hou van je -XXX-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devi

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 19022

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 14 Juni 2013

tien maanden Taipei

25 Mei 2013 - 08 Juni 2013

It's more fun in the Philippines!

Landen bezocht: