vakantie! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Devi Rookhuizen - WaarBenJij.nu vakantie! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Devi Rookhuizen - WaarBenJij.nu

vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Devi

25 Mei 2013 | Taiwan, Taipei

Hoi allemaal!

De laatste loodjes wogen inderdaad het zwaarst, deze week wilde maar niet voorbij gaan maar nu is het eindelijk toch zover. De finals heb ik afgesloten met een 9,1 voor de schriftelijke toets en nu hebben we eindelijk vakantie!
Het voelt vooral vreemd om nu al afscheid te moeten nemen van sommige mensen. Vandaag ga ik voor twee weken naar de Filipijnen en als ik terug kom, zijn de meeste van mijn klasgenoten al richting huis vertrokken. Het voelt gewoon heel raar dat mensen waarmee ik ieder dag heb optrokken voor minimaal drie maanden, met sommigen ook langer, vanaf nu helemaal niet meer zal zien. Zodra we thuis zijn, gaan we allemaal weer onze eigen weg en dan is het avontuur echt over. Dan moeten we weer werken en veel langere dagen naar school. Maar eerlijk gezegd vind ik het heerlijk om naar huis te gaan. Ik vind het helemaal niet erg om straks weer lekker aan het werk te gaan en om weer echt wat te moeten doen wil ik een goed cijfer halen. En ik denk dat ik straks ook wel heel blij ben als ik wat inhoudelijke vakken kan volgen in plaats van alleen maar taalverwerving. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel leuk om iedere dag met Chinees bezig te zijn zowel binnen als buiten de les, maar soms is het toch wel te veel iedere dag hetzelfde liedje. Iedere dag dezelfde mensen, dezelfde docent met haar Taiwanese humor die niemand grappig vindt, iedere week hetzelfde programma en ga zo maar door. Tien maanden is lang genoeg geweest voor mij.

De laatste twee weken heb ik eigenlijk niet meer heel veel gedaan in Taipei. Tirza en ik zijn nog een keer uitgegaan in Babe 18, maar dat was dit keer niet echt een succes. We wilden nog een keer goed uitgaan in Taipei omdat het onze laatste keer was, maar dat kon niet echt want het was gigantisch druk en om de vijf minuten stond er weer een andere jongen achter je te dansen of iemand pakte je even ergens vast. Daar hadden we al gauw genoeg van dus dit was de eerste keer dat we al om 3 uur thuis waren. Het voordeel was wel, ik had geen kater!
Een andere reden waarom ik niet zo veel heb gedaan is omdat het weer niet echt mee zat de laatste weken. Het is wel heel erg warm, temperaturen rond de 30 graden, maar tegelijkertijd regent het onwijs. Vandaag is eigenlijk weer de eerste mooie dag in tijden dat de zon wel schijnt. Voor de dingen die we nog wilden hadden we eigenlijk wel zon nodig. Een dagje in een groot park zitten is namelijk niet zo lekker als het stortregent, en die botanische tuin die we nog wilde zien, wilde we ook weer niet zo graag zien dat we ons kletsnat zouden laten worden.

Vorige week zijn we nog een dagje met Noortje en Nelleke naar Tamsui geweest. Daar hebben we lekker veel souvenirs alvast gescoord. We zouden eigenlijk een dagje naar de hot springs gaan want dat had Tirza nog tegoed voor haar verjaardag, maar daar was het echt veel te warm voor. Maar Tamsui is ook hartstikke gezellig, we hebben er voor de laatste keer yoghurtijs gegeten, en na het shoppen zijn we met z'n vieren bij het Steakhouse wezen eten, ook voor de laatste keer!
Gisteravond heb ik met Tirza, Erik Daphne en Tamara mijn verjaardag alvast gevierd. We zijn bij een restaurantje bij Gongguan wezen eten waar ik al een keer eerder ben geweest met Tirza en har buddies. Van Tirza heb ik trouwens een heel mooi boek gehad met foto's en leuke verhaaltjes van het afgelopen jaar.

En nu ga ik maar eens inpakken voor vanavond! Aangezien ik alleen maar een backpack mee neem, zal ik zo wel klaar zijn, want daar kan natuurlijk lang niet zo veel in als ik zou willen. Ik vind het wel heel erg spannend om met z'n tweeën naar zo'n onbekend land te gaan. Omdat Taiwan zo super veilig is, denk ik er helemaal niet aan dat een ander land in Azië misschien helemaal niet zo veilig is. Maar we zijn goed voorbereid. Kopieën van alles, telefoonnummers van alles, geld op verschillende plekken bewaren etc. We hebben zelfs een mini tasje gekocht voor om onze buik waar we ons paspoort en wat geld in kunnen doen als we aan het reizen zijn. Dus het moet goed komen! Verder gaan we natuurlijk hele leuke dingen doen: snorkelen, eiland hoppen, kayaken, dolfijnen kijken en nog meer! En er is natuurlijk ook een hele hoop te zien: rijstvelden, the underground river (rivier in een grot waar je met een boot door gaat), the chocolate hills etc. Verder staat de Filipijnen ook nog bekend om de vele trycicles en jeepneys die door de stad rijden. Kortom, we gaan genoeg zien en beleven de komende twee weken!

  • 25 Mei 2013 - 11:01

    Anne:

    Fijne vakantie, veel plezier (en wees voorzichtig).

  • 25 Mei 2013 - 11:07

    Merve:

    Veel plezier Devi!!:)

  • 10 Juni 2013 - 19:04

    Michel:

    Hey mop.

    ja nog even en dan weer terug naar Nederland. :D
    maar je vakantie was leuk vertelde je me.

    nou ik ben blij als je weer terug bent hoor.
    nog een paar dagen. ;)

    dikke kus xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devi

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 19020

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 14 Juni 2013

tien maanden Taipei

25 Mei 2013 - 08 Juni 2013

It's more fun in the Philippines!

Landen bezocht: