toetsweek 3.0 - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Devi Rookhuizen - WaarBenJij.nu toetsweek 3.0 - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Devi Rookhuizen - WaarBenJij.nu

toetsweek 3.0

Blijf op de hoogte en volg Devi

21 April 2013 | Taiwan, Taipei

Hoi allemaal! De afgelopen twee weken heb ik helaas niet zo heel erg veel nieuws of spannends meegemaakt hier in Taipei. De weken stonden vooral in het teken van de laatste toetsweek, die vorige week heeft plaatsgevonden. Het weekend voorafgaand aan de toetsweek hadden we vier dagen vrij dus die vrijdag hebben we een leuk klassenuitje gehad naar Shifen, het lantaarndorpje waar ik onderhand al drie keer ben geweest. Het weer zat ons niet echt mee. Het lijkt wel alsof het altijd regent in Shifen. Gelukkig hadden we met het lantaarnfestival in februari geluk dat het wel mooi weer was, maar deze vrijdag kwam het weer met bakken uit de lucht gevallen. Ondanks de regen was het alsnog erg gezellig om wat leuks met de klas te doen. De voorgaande semesters had ik niet altijd een klas die het ook leuk vond om met elkaar dingen te gaan doen buiten school om. Daarom ben ik blij dat ik nu wel zo'n heel gezellige klas heb, ach ja, beter laat dan nooit.

De week daarop hadden we de toets, die ik met een 9,2 heb gehaald. Omdat onze docent ziek was, was het een beetje een rare week. Dinsdag was hierdoor de les uitgevallen, dus hadden we besloten om met de hele klas te gaan poolen. Hiervoor heb ik dit ongeveer twee keer in mijn leven gedaan, maar alsnog ging het niet heel slecht. De rest van de week hadden we een andere docent, dus de lessen waren niet heel erg boeiend, omdat we niet zoveel anders hebben gedaan dan praten, wat natuurlijk wel goed is voor onze spreekvaardigheid, maar drie uur achter elkaar is het ook wel een beetje saai.

Van het weekend zijn we op een field trip gegaan die door het Chinese Language Centre werd verzorgd. Alles was gratis, dus ja waarom niet? (lekker Nederlands!) We zijn naar Hsinchu geweest en hebben daar allemaal hele vieze Taiwanese hapjes zelf mogen maken. Vraag me niet hoe het allemaal heet want ik heb echt geen idee. Het was op zich wel een relaxed dagje, maar uiteindelijk vond ik het een eigenlijk toch wel tijdverspilling. Het enige wat de dag goedmaakte, was dat ze een heel lief klein biggetje hadden waar iedereen meteen verliefd op was.

Zondag ben ik met Tirza op zoek gegaan naar het Holland winkeltje (ja hier in Taipei!), waar ze naar horen zeggen verse stroopwafels verkopen! Hoewel we het in een keer gevonden hadden, was het jammer genoeg gesloten. Ook zijn we nog op zoek gegaan naar de stoffenmarkt, maar ook die was jammer genoeg gesloten! Gelukkig waren er wel een paar winkeltjes open die ook hele mooie stoffen verkochten.
's Avonds zijn we naar de nightmarket Shilin gegaan om een cadeautje voor Erik te kopen want die was deze week jarig. Het T-shirt wat we hadden vond hij hartstikke leuk, alleen het was stom genoeg iets te klein.

Donderdag hebben Tirza en Erik samen hun verjaardag gevierd want Tirza is ook deze week jarig. Met z'n zevenen hebben we heerlijk bij een restaurant bij Dunhua gegeten. Voor Tirza had ik een fotoalbum van Taiwan gemaakt, wat ze heel erg leuk vond. Na het eten zijn Tirza, Noortje Nelleke en ik nog even ergens wat gaan drinken. Dit was achteraf niet zo slim want de volgende dag had ik nog een mondeling wat ingehaald moest worden omdat onze docent de week ervoor ziek was. Dus de volgende dag ben ik toch maar een keer heel vroeg (9:00) opgestaan om nog even de onderwerpen voor het mondeling door te nemen voor de les.

Dit weekend is voor mij niet zo goed begonnen, Ik werd zaterdagochtend wakker met een verstopte neus en naarmate de dag vorderde is het er niet beter op geworden. Koorts en hoofdpijn zijn er bij gekomen, dus deze week zal ik niet veel gaan doen denk behalve naar de les gaan. Ja die drie uur op een dag overleef ik wel. Thuis zitten heeft wel het voordeel dat ik alvast wat dingen kan regelen voor thuis. Zo heb ik me alvast opnieuw ingeschreven voor het nieuwe studiejaar in Leiden, en ik heb bekeken welke minor me leuk lijkt om volgend jaar te gaan doen. Daar ben ik alleen nog niet helemaal uit, ik heb nog maar een maand om te kiezen want dan moet ik me al gaan inschrijven.

Verder gaan Tirza en ik over twee weken weer een weekendje naar Hualien, dit keer hopelijk op de scooter door de Toroko Gorge! Want dat scheelt enorm veel tijd. Ik kijk er nu al naar uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devi

Actief sinds 06 Aug. 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 19017

Voorgaande reizen:

24 Augustus 2012 - 14 Juni 2013

tien maanden Taipei

25 Mei 2013 - 08 Juni 2013

It's more fun in the Philippines!

Landen bezocht: